2 minuters gråt...

...sen gick det över, så det är ju onekligen bättre med dagis nu för Sebbes del, även om han började gråta redan på vägen dit idag och inte ville gå.
Vi var på Babyland (igen!)och nu har velmajan Sandra tvärvänt igen...
Kan inte motivera en helny vagn när jag har en fullt fungerande hemma så jag avvaktar nog, har spanat lite på Cyclone på nätet men det är väl bara en usel UJ/Bugaboo kopia så det blir nog ingen sån heller. ;)

Gick ner till BVC idag och jag vet att det är hellöjligt men jag kan ju inte låta bli att jämföra med syskonen. Sebbe vägde 4300 g och Bella 4600 g när dom var 1 1/2 månad, Dominika vägde 3990 g "bara" och då börjar jag undra om det är fel på min mjölk och känner mig misslyckad :( Hon har iofs gått upp 400 g på två veckor så det är ju klart godkänt och om jag tänker tillbaka så vet jag att både Sebbe och Bella ammade betydligt mer på kvällarna och nätterna, Nickan sover ju (hyfsat) på nätterna istället.
Bvc-tanten reagerade redan vid förra besöket att Dominika gillar att luta huvudet åt sin högra sida så jag har försökt lägga henne lite med växelvis när hon ska sova. Idag tog Kerstin upp det igen och ringde även till sjukgymnasten som nu ska kontakta mig. Hon sa att det finns en chans, men hon tvivlar på det, att bebisen har torticollis, tack och lov har jag läst om det tillståndet tidigare så jag fick ingen tokpanik på BVC, och det är väl bra om dom upptäcker det redan nu men det känns ju trist ändå :(
Det har visst nåt med musklerna i nacken att göra och eftersom Nickan är så liten så går det ju att träna, har inte hunnit läsa på så mycket än, vill inte göra det om det är falskt alarm. Håll tummarna är ni snälla!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller tummarna! Det är nog säkert ingen fara, hon vill nog bara luta sig ditot ;)skönt ju!
Och va skönt att det blir sådana framsteg på dagis, jätte bra!
DU jag har lagt ut ett resept på hemsidan som du utmanade ;o)
Ska ta och titta på din fina bilder nu, ni får ha det så bra!
KRAAM!

Postat av: Anniz

M lutar också huvudet mycket åt en sida och även A gjorde det. Min sköterska har tagit upp det en gång..då sa hon: Vad lustigt hon lutar huvudet, så tror jag hon legat i magen!! Det var allt och min sköterska är otroligt duktig och kompetent. Det där tillståndet du talade om har jag aldrig hört talas om och jag är en fulländad hypokondriker...*s*! Tror inte du behöver oroa dig, men inte är det konstigt att nyblivna mödrar har högt bt ;)

Kram Anniz

2006-02-24 @ 08:10:16
URL: http://medlem.spray.se/annizen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback