Dagis igen...

Sebbe hade varit ledsen fram till 10 igår, sen släppte det och han sprang och lekte. I morse var det på nytt "inte gå till dagis" ramsan och han hade varit jätteledsen när Micke gick, men fröken berättade för mig att det hade gått över på en kvart så förhoppningsvis går det åt rätt håll!
Nu har dom satt upp en lapp på dagis där dom skriver vad dom har gjort under dagen.
Jag frågade igår om dom inte brukade gå ut och jag vet inte om dom tog det som en pik för idag hade dom varit ute för andra gången på 2 veckor....
Dom vill fortfarande att jag ska hämta strax efter att barnen har ätit för Sebbes skull och iom att Micke stannar kvar en stund eftersom Sebbe är ledsen så blir det 9.30-11.45 varje dag nu, inte många timmar alltså men vi får väl utöka när det går bättre.

Nu sover hela gänget, jag har fixat middagen redan så jag sitter och latar mig här en stund :) Spanar på vagnar som vanligt haha! Imorgon ska vi ut till Arninge ( var det nu ligger????) för där fanns en Emmaljunga city cross i färg platina. Sen måste vi till Babyland i Bromma för där hade dom hårdliften i rätt färg...
Micke är ju ledig nu i två dagar och det känns lite märkligt att inte ha barnen hemma då, men det är nog bäst att dom får gå sina fjuttiga timmar ändå så att dom kommer in i det hela. i framtiden kan vi ju ta en fredag ledig då och då så att vi kan hitta på nåt hela familjen.

En bild på mitt badande gäng, blir rätt fullt i badkaret med tre barn... kan bara tänka mig hur mycket dom kommer blöta ner badrummet sen när Dominika blir tillräckligt stor... ;)

Bad

Kommentarer
Postat av: Mams

Vilket sött badgäng!

Hoppas nu att det går bättre och bättre på dagis! Du ska se att det ordnar sig...det kan ta tid, men till slut finner de sig till ro!

Kram M

Postat av: Anniz

Å vad ni har det härligt som har badkar, A & L badar ff i en balja i duschen, men alla tre på en gång lär ju inte få rum där ;)...Får se om badrummet på övervåningen blir klart någon gång så vi får in badkar. Du...är det inte lite mysko ert dagis iaf..trodde varenda dagis tog ut barnen minst en gång per dag?? Kanske behöver de få rutiner och komma ihop sig som personal?? Skönt iaf att det går bättre för Sebbe. Har läst ditt mail förresten, ska svara imorgon när damerna är på dagis!

Kram Anniz

2006-02-22 @ 22:11:41
URL: http://medlem.spray.se/annizen
Postat av: Marie

Vilken härlig badbild!!!!

Ååå så det blir vagnsköp idag - kul kul ;-)

Hoppas att det ordnar sig snart med dagis.

Kram kram!

2006-02-23 @ 12:21:15
URL: http://marieas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Skönt att det går bärre på dagis! Med min grabb tog det ca 1½ år inan han tyckte det var kul att gå dit :-( Fast han HADE kul där, det såg jag ibland när jag spionerade :-) Måste bara säga att jag aldrig har hört talas om ett tagis där de inte är ute! Är dagiset nytt? En gång/dag gårt vårt dagis (och alla andra kompisars dagisar) ut! Visserligen kan de ibland komma ut sent, 15.00, beroende på verksamheten men ändå. 1-2ggr i veckan går de på skogsprommis. 1fm/veckan har de innepyssel. Annars sk fri lek. Trevlig helg!

2006-02-24 @ 20:43:14
URL: http://mother.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback