Fiskreceptet:

Champinjongratinerad fiskfile:

Ett torskblock
200 g färska champinjoner
2 dl fiskbuljong ( jag tog fiskfond)
2 dl creme fraiche (jag använde lätt creme fraiche)
salt och peppar
1 dl riven ost.

Värm ugnen till 225 grader, smörj en ugnssäker form med smör och lägg ner fisken.
Stek champinjonerna i smör och lägg dom på fisken.
Blanda buljong och creme fraiche, salta och peppra och häll blandningen över fisken. Strö över osten, in i ugnen i ca 30 minuter.
Jag serverade med kokt potatis och broccolibuketter. Mums!

In med ert favvorecept i era bloggar nu, jag sitter redo med pennan haha!
Psst! Italienska köttbullarna blev så där, ingen höjdare direkt. Micke käkade men ungarna vägrade så jag det receptet åkte i papperskorgen...

Kommentarer
Postat av: Mams

Ledsen, men hos mig kan du inte förvänta dig några smarriga matrecept...är ingen höjdarkock precis;0) Däremot bor jag ihop med en kock!

Du kan snarare hitta smarriga efterrättstips...men vad jag förstår så vill du inte ha sådana;0) *s*

Håller med dig om allt i ditt schlagersnack! Men jag håller modet uppe inför nästa helg! Kan också berätta att ALLT låter dock bra live i Globen under finalhelgen! Konstigt, men sant...dock kan väl vissa låtar bli bra bara pga de öl man drack innan och under festen! Ha, ha, ha!

Kramen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback