Ledsen

F-n vad pissigt det känns rent ut sagt!
Sebbe hade varit orolig hela tiden på dagis igår, fröken får gå ut med honom i kapprummet hela tiden för han vill se om jag är där. Gick och hämtade barnen en kvart tidigare igår och dom blev jätteglada när jag kom.
Det började redan i går kväll, Sebbe säger att han inte vill gå till dagis och att han vill stanna hemma. Nu på morgonen sa han det om och om igen, fick använda hela min övertalningsförmåga för att han skulle gå iväg....
Micke ringde precis efter lämningen och Sebbe hade storgråtit, känner mig genomusel! Fröknarna står visst rätt passiva, Micke fick säga åt dom att aktivera Sebastian så att han får nåt annat att tänka på.
Jag fick en liten  pik igår när jag ringde till dagis, fröken sa då att det är svårare för större barn att inskolas och att det är därför man rekommenderar att barnen ska börja tidigt på dagis.
Jo tjena! Man kanske ska åka direkt till dagis från BB då? Dagis är bra, men det ersätter ju knappast familjen, jag tror absolut att en 1-åring har det bättre hemma.

Hjärtat är slitet i tusen bitar idag, jag är ju hemma! Vill ju säga till Sebbe att det är klart att han får vara hemma om han vill, men jag inser att jag gör honom en otjänst då. Men det känns inte riktigt rätt, sa ju redan efter att vi varit där på Öppet hus att jag föredrog fröknarna på den andra avdelningen, synd att det bara är småbarn som går där. Den unga fröken som jobbar hos oss har jag noll förtroende för, hon måste precis gått ut gymnasiet och visst, alla måste ju börja nånstans, men hon känns alldeles för oerfaren.
Vad gör man? Biter ihop?

Kommentarer
Postat av: Nina & Co

Ohh va jobbigt! det gör verkligen ONT i hjärtat när dom är lessna vid lämning. Colin började när han var 22 månader och vi hade oxå sånna där hemska lämningar. Numera får man släpa hem dom från dagis varje dag...
Hoppas det blir bättre snart! Kram!

Postat av: Marie

åååå stackars liten! Jag har helt samma inställning som dig. Dagis kan aldrig ersätta hemmet. Det är ett bra substitut när man jobbar och när barnen blir lite äldre. Pontus har t.ex. alltid varit hemma under alla lov. SLutar jag tidigt så slutar han också tidigt. Svårt att komma med några råd. Inskolning är jobbigt både för stora och små barn. Det kommer nästan alltid ett bakslag. För Pontus kom det när hela inskolningen var klar och vi började att jobba som vanligt DÅ blev han tokledsen. Kan ni inte göra iordning ett fotoalbum med bilder på familjemedlemmarna och andra kära saker som han kan få titta i när han är ledsen på dagis? Ett sånt har Pontus. Aktivera och få honom på andra tankar är bra. Pontus fröknar tar oftast med Pontus in - kom nu så ska vi bygga lite här om han är ledsen eller orolig.

STOR tröstkram!

2006-02-21 @ 15:04:47
URL: http://marieas.blogg.se/
Postat av: Mams

Näe! Stackars er. Jag kan bara föreställa mig hur jobbigt det är om inte det funkar med barnens dagis. Kan hålla med om att det i bland säkert är lättare att skola in vissa barn tidigare, MEN då under förutsättning att man är tvungen till detta då man måste arbeta. I ditt fall tycker jag självklart att du har gjort rätt som har haft honom hemma eftersom du själv är hemma!

Hoppas att det ordnar sig till det bästa!
Kram Mams

2006-02-21 @ 18:31:15
URL: http://mams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback