Morgonblogg

Nu har Micke lämnat barnen på dagis och jag sitter här med en hickande bebis, så fort hon har somnat är det städning som gäller.
Sebbe var ledsen och ville följa med pappa till jobbet, Bella försökte trösta honom. Micke sa till "vår" fröken att dom får ringa mig om han inte lugnar ner sig, det kanske räcker om jag pratar i telefon med Sebbe.
Fröken erkände att dom inte hunnit prata ihop sig på dagis och att det är till 12.00 som gäller när barnen inte sover. Hon sa att om ett par veckor så kanske barnen lugnar ner sig och går med på att sova på dagis, men det är ju ändå ingen lösning för oss ju! Det FINNS ju större barn som INTE sover, men uppenbarligen får det inte komma fler eftersom dom bara har en personal som tar hand om dom stora barnen.
Grrr, blir så arg! Det är väl deras sak att se till att personalfrågan är löst innan dom öppnar upp en ny förskola? Vad händer om barnen inte vill sova? Måste föräldrarna åka från jobbet och hämta dom då?
Som det verkar nu så är det 2 stora barn som inte sover, klarar inte 1 fröken av 4 st?
Nåja, jag tänker inte betala för att barnen bara ska få gå 12 timmar i veckan när vi har rätt till 20 timmar.... Då får dom väl gå fredagar oxå, eller börja 8.30 iaf!
Ska känna av stämningen när jag går och hämtar barnen, om det finns nån vettig person att prata med då, annars ringer jag till rektorn.
Det är väl det här som är negativt med att vara på en helt nyöppnad förskola med en personalgrupp som inte hunnit jobba ihop sig. Sen har ju alla barnen skolats in samtidigt, det har visst varit lite kaos på småbarnsavdelningen med många ledsna 1-åringar, så personal från Sebbe och Bellas avdelning har fått hoppa in dit samtidigt som mattanten (!) har fått hjälpa till på "vår" avdelning.
Jag håller tummarna för att det rör sig om barnsjukdomar, förskolan har ju inte ens haft öppet i en månad än.....

Kommentarer
Postat av: Anniz

Nähä du!! Jag är SÄKER på att de INTE har någon rätt att tala om att ni MÅSTE hämta kl 12 om barnen INTE sover...Det bestämmer ni!! Lite av dilemmat man har när man är föräldraledig, som om man bara ska vara jävligt tacksam över att barnen får vara där, och tacka och ta emot allt de säger. Ni betalar för platsen, mao bestämmer ni. ÅÅ jag blir så ilsk att jag kokar över detta, stå på er, barnen ska gå de tider i betalar för och NI bestämmer om de ska sova eller ej!

Kram Anniz

Postat av: Marie

Men hua - vilken stil. SJälvklart måste man väl nu då försöka att enas om något. Men det måste väl vara ni som bestämmer när ni vill hämta barnen om ni har 20 h? Här i kommunen hade vi 15 h i höstas och då var det 3 dagar 8.30-13.30 - vi kunde inte göra något åt tiden. Nu bestämmer vi helt och hållet. SÅ skönt!

STOR styrkekram!!!

2006-02-17 @ 13:37:27
URL: http://marieas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja man kan ju bli galen ibland! Känner igen det där med att man är f-ledig med barn på dagis. Jag har hurmånga gånger som helst fått stå ute på gården och vänta på att personal ska komma ut! Vi lämnar grabben vid 09 och då är de på väg ut. Ibland när jag inte har bråttom så har jag sagt att jag väntar ute med honom (i stället för att han ska sitta inne och svettas), och då har de slussat ut barn efter barn efter barn... Va F*N jag är väl ingen dagisfröken heller?! Till saken hör att de delar gård med ett annat dagis och det andra dagiset är ytterst noga med att inga "obehöriga" barn ska komma på "ders sida". Jaja, lättare sagt än gjort. Sen när man säger till personalen så är det lixom "Men oj, har inte nån kommit ut än?" Snacka om att utnyttja folk! Nåväl, ibland är de snälla och rara oxå...

2006-02-17 @ 14:45:43
URL: http://mother.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback