Schlagersnack!

Vid amningen klockan 03 i morse kom jag på att vi inte skulle titta på schlagern i år eftersom vi blev så förbannade förra året, men det är ju svårt att låta bli....
Men jag vet ju hur det kommer att bli, vi kommer inte ens fixa kvalet och skulle vi mot förmodan göra det så hamnar vi säkert bland dom sista i finalen igen.
Visst! Sverige, Norge, Danmark och Finland brukar oxå rösta på varandra, men det är inte alltid högsta poängen vi delar ut till varandra, vilket däremot dom flesta andra "grupperna" gör. Det blir ju bara pinsamt! Grekland och Cypern - tolv poäng till varandra. Länderna i forna Jugoslavien som krigade i hundraåttio är plötsligt bästa polare och röstar hejvilt på varandra, ska dom var så bundis nu tycker jag att dom ska räknas som en röst i festivalen. Kanske Sverige borde dela upp sig i 3-4 delar så att vi har en chans att få en sjysstare placering?
Jag vet hur irriterad jag kommer bli efter röstningen, så det kanske är bäst att skippa det momentet i år och läsa om vem som vann på text-tv efteråt.
För övrigt hoppas jag att dom genom ett mirakel byter ut Lena Ph mot nån annan i resterande delfinalerna, hon var pinsamt dålig. Tycker inte att hon kan skylla på att hon är artist och inte programledare, fixar hon inte jobbet så får hon väl lämna över till nån som ÄR programledare. Saknade Mikael Tornvings sköna reporter från förra året, hade lätt kunnat ta en repris i år :)
Låtarna var inte alls speciella, ingen som stod ut enligt min mening. Sen är jag megatrött på skenheliga Carola, så bara för det ska jag slösa hela min veckopeng och rösta på vem som helst av dom andra i den delfinalen hahaha!

Micke kommer hem tidigare idag så att jag och Nickan kan smita till Babyland - igen! Har inte gett upp drömmen om en ny vagn, så jag vill åka och spana lite. Tänkte smita in på Toys´r´us oxå och leta lite pyssel till barnen, bebisen ligger ju i vagnen så det kan väl inte vara farligt för henne att gå ut? Tänker på alla förkylda människor i folksamlingar... är livrädd för RS!
Har ju fått lite ny inspiration till att laga mat nu och testar nya rätter varje dag, igår blev det en hellyckad torsk med champinjoncreme och kokt potatis, idag har jag gjort italienska köttbullar med mustig tomatsås, får se vad maken tycker om maten ikväll. Hojta till om ni vill att jag ska lägga ut recept på det jag provlagar, vet ju hur svårt det är att komma på nytt så det är alltid kul att hjälpa någon :)
Jaaa! Det skulle ju kunna bli en utmaning ju! Lägg ut ert favvorecept i er blogg och utmana alla som läser att göra likadant... :) Sen kan man gå in och kommentera under det inlägget om man tyckte om maten :)


Kommentarer
Postat av: Marie

ÅÅåå jag är så otroligt dålig att prova nya recept. Här går det mest i slentrian - blir mycket köttbullar och makaroner - poppis hos sonen som kan sitta och peta i maträtter annars. Men något som en kompis gjorde som jag provar ibland också är följande:
Kycklingfilé som man kryddar ordentligt med grillkrydda. Steker den så att den är alldeles klar inuti (Förstås ;-). Tar och skär den i små kuber.
Kokar pasta t.ex. tortellini.
River någon ost över pastan med lite bredare - t.ex. med sån här hyvel som bara är som en hyvel utan en platta framför (du kanske förstår min kryptiska beskrivning) t.ex. parmasan ost - vi använder herrgård men ta den ost man tycker om.

Blanda ihop allt - jättegott!

Du, Lena var sååååååååååååååååå pinsam igår! Sista skämtet om valnöten var ju bara TOOOO MUCH! Hon tappade bort sig helt och hållet.
Håller med dig ang. kvalet. Kommer bli sååå upprörd. Vi är schlagerfantaster här - jag och Anders. Bästa låten igår var Linda Bengtzing - en typisk schlager tyckte vi. De andra var inget vidare. Men så tyckte jag förra året med efter första omgången så jag tror det finns hopp för bättre de andra omgångarna.

Kul med ny vagn! Jag gillar vår nya Carena så mycket - så mycket att vi sålde vidare vår kombivagn idag (Pontus och Carolines första vagn *sniff*)...

Appropå inget - den där "sketchen" med stativet hur kul var den egentligen???? Nä, mer Mikael Tornving eller Gardell är ju toppenbra även han :-D.

Kramar

Postat av: Sandra

åh vilka värdelösa låtar det var med i helgen på schlagern, ska jag vara ärlig så har jag tröttnat lite på det, all va schlager heter ;o) Ska nog bara titta på finalen och sen det stora finalen, blir så tjatigt annars, men det kommar inte förvåna mig om jag ändå sitter där i soffan och tittar sen ha haha!

Vilken kul utmaning föresten att lägga upp recept i dagböckerna! Ska genaste leta upp mina favvosar och slänga upp lite senare :o)
Du får hemskt gärna lägga upp dina recept det lät ju jätte gott kött bullarna och fisken!
Hur har eran helg varit då? Allt bra annars?
Vi håller på att rensa här hemma än *suck* blir vel klara i veckan :o)
Ni får ha det så bra!
KRAAM!

2006-02-20 @ 09:39:30
URL: http://hem.bredband.net/izaotim

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback