Sommar, sol och vass!

Barn på dagis och Dominika sover. Erkänner att jag ännu inte vågar mig för långt bort ifall dagis ringer så jag hamnade här vid datorn.
Håller faktiskt på och letar semestermål, drömmen vore ju en vit sandstrand i ett varmt exotiskt land, men jag inser ju att flygresa med tre barn som är under 4 år inte är speciellt lockande... Sen lär jag ju ändå inte få sitta i en solstol och sippa roliga drinkar utan jaga barn så den drömme går fetbort. Dessutom är den här vita dallrande kroppen inte redo för en bikini eller ens baddräkt än, så vi får väl hyra en stuga nånstans i Sverige, helst inte för långt bort så man slipper köra långt med tre småbarn.
Hmmm, när jag tänker efter så har Albysjön lite vass som en småfet trebarnsmorsa kan gömma sig i, och mormor och morfar bor ju i Alby så vi kanske kan smälla upp ett tält på deras tomt hahaha! Billig och bra resa, 20 minuters bilfärd härifrån (ja, jag kör som en biltjuv....), sjysst mat på restaurang Mormors mat och morfar har säkert något i baren som man kan blanda till ( om jag inte ammar fortfarande....). Taget!
Varje år säger vi att vi ska åka nånstans men sen blir det hemmasemester som vanligt så jag ska se till att boka nåt över internet så vi inte bara står där i juli.
Just nu låter 2 nätter i Vimmerby helt okej, bara vi pallar med att köra 300 km...... Dom har ett familjepaket för 2 vuxna och TRE barn! Me like :)

Kommentarer
Postat av: Mams

Men visst måste det vara ovanligt, alltså ett paket för 2 vuxna och 3(!)barn eller håller det på förändras? Har alltid tyckt att det har varit så lustigt, det kunde ju vara ett familjepaket med ospec. antal barn så det gynnar alla familjer?! Eller är dom då rädd att man tar med sig grannarnas alla 40ungar och åker på semester;0)

Går det bättre nu för Sebbe på dagis?
Kram Mams

Postat av: Marie

Vad härligt Sandra! SÅ kul att få drömma sig bort och planera semestern lite. Vi ska nog försöka åka iväg till polisstationen och fixa pass ganska snart om jag inte har så ont så ska det nog gå bra.

Kramar

2006-03-01 @ 12:53:59
URL: http://marieas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback