Inte mer snö nu!

Bläää, är så trött på snö, trött på overaller och slask och grus! Tar ju evigheter att klä på barnen när vi ska hem från dagis, nu vill jag ha vår och tussilago och krokusar.
Hade Dominika i famnen igår när jag hämtade barnen eftersom hon var halvvaken, ville inte lämna henne i vagnen då. När jag kom in på avdelningen kom det en liten kille i full fart mot mig och tog två hårda grepp om mig och bebisens overall, han var jättestark, fröken fick bända upp hans fingrar för att han skulle släppa taget! Sen tog det två sekunder så kom han farandes igen, fy alltså, vågar inte ta med henne in på avdelningen igen, han var ju livsfarlig.... Frågade fröknarna om vad dom tyckte att jag skulle göra och dom kunde inte förstå varför han reagerade som han gjorde, klart att jag måste kunna ta med mig bebisen in på avdelningen om hon är vaken.

Sebbe var lite småledsen i morse och ville att jag skulle ringa Melkers mamma och fråga om dom kunde leka, sötgubben! Måste ju kännas lite konstigt för honom eftersom vi har träffat M med familj runt 3-4 ggr i veckan i ett års tid och nu har killarna börjat på var sitt dagis och inte träffats på länge. Svårt att pussla ihop tider nu när dom som sagt går på dagis och när det dessutom finns två små bebisflickor som man inte har lust att knata ute i minusgrader med, men det blir väl bättre till våren.

Nu jäklar ska det bli ändring här hemma, har "tvingat" med Micke i mitt beslut som stöd haha så nu är det INGET GODIS som gäller! Skriver det här i bloggen oxå så att jag får extra motivation, kommer ju skämmas som bara den ifall jag faller ner i godisträsket då ;) Vi provar med en godisfri vecka till att börja med, för nu bara SKA jag gå ner i vikt, jag mår inte bra i den här kroppen. Vågar inte banta eller nåt när jag ammar, men att utesluta godis borde göra underverk med tanke på hur mycket jag proppar i mig varje dag hehe :P
Jag ska dela upp det hela i små delmål med belöningar, första delmålet är om 2 kg och då ska jag beställa tid till tatueraren för att gadda in Dominikas namn bredvid dom andra barnens :) Ska försöka få upp min viktsida oxå för mer motivation!
Godaste drycken just nu är Fun light tropical fruits, mums!

Kommentarer
Postat av: Marie

GO Sandra Go Sandra!!!

Du är duktig du som har kommit dit i tanken - så långt har inte ens jag kommit nu efter snart 7 månader...

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback