Söndagssås på en lördag

Fick ett ryck i morse och rotade fram "Sopranos" kokbok som jag köpte på rean förra året. Vi har pratat om att göra söndagssåsen som finns i boken men aldrig kommit längre än till prat, det tar ju lite tid att göra den och en massa ingredienser.
Nåja, jag ammade Dominika och begav mig till Solna centrum där dom har en delikatessbutik som säljer italienska ingredienser, fick tag på 500 g salsiccia och italienska burktomater där. Vidare till Ica där jag köpte 500 g revbensspjäll och 500 g kalvgrytbitar sen hem för att påbörja maten. Det har tagit sin lilla tid men nu står såsen och puttrar för fullt på spisen, knappt att allt fick plats i kastrullen eftersom det blir 2 (TVÅ!) liter sås!!! Känner mig som värsta italienska stormamman nu haha, jag har iaf tillräckligt med familjemedlemmar för att kvalificera mig ;)
Förutom allt kött som skulle i skulle man även göra köttbullar på 500 g blandfärs, smeten innehöll bla riven parmesanost, så det är totalt 2 kg kött i såsen.... Jag äter ju inte kött och Sebbe och Bella är jättehängiga idag och vägrar äta alls, så Micke, mormor och morfar kommer få mycket att äta :) Blir ju "bara" pasta och sås för min del, och såsen verkar bli grym, fattas bara när den kokar i över 3 timmar....

Schlager ikväll igen, inte klokt vad tiden går fort! utan att ha hört dom så hejar jag på BWO, dom brukar ha sköna låtar iaf!
Säsongens skönaste "Let's dance" igår, kul att höra alla pikar och juryn verkade ju inte vara bästisar heller, rolig dramatik :) Synd att Viktor och Carin åkte ut, gillar dom klart bättre än fjant-Måns och sur-Maria. Anna Book och hennes missbruk av ordet "fantastisk" har jag tröttnat på och smilfinken David ska vi inte ens prata om.... Hmmmm.... vad engagerad jag var i ett tv-program *s*
Mormor Dorothy ligger just nu och småsnarkar i soffan med Dominika på sig, ser hur gosigt ut som helst :)

Kommentarer
Postat av: Mams

Hej Tjejen!
Jag såg ditt försök till hjälp inne på min blogg *s*
Jag mailar dig för närmare förklaring när jag får tid...nu ska jag se melodifestivalen snart!
Kram M

Postat av: cecilia öhrn

Den där såsen verkar vara smarrig. Kan du inte lägga ut receptet?

2006-03-05 @ 21:05:55
URL: http://mammaliv.blogsome.com/
Postat av: Marie

Instämmer helt med dig angående Let's Dance ;-)

2006-03-06 @ 22:22:52
URL: http://marieas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback